Volg Bouwkroniek

Abonneer u
Aanmelden

Volg Bouwkroniek Bouwkroniek

Van alle markten thuis

Van alle markten thuis

De Atego werd ontworpen voor de lichte distributie, terwijl de Antos geknipt heet te zijn voor zwaar distributiewerk en de Econic het ideale werkpaard is voor het ophalen van afval of voor de distributie in stedelijke omgevingen.

Dit trio voertuigen met een HTG dat kan oplopen tot 40 ton en met 2 tot 5 assen, zijn leverbaar met 11 wielbasissen en daardoor in staat om alle soorten logistieke opdrachten tot een goed einde te brengen. Ze kunnen daarom uitgerust worden met een platte opbouw, met een kipper, met een laadkast of met erg gevarieerde opbouwen. Bovendien kunnen ze ook als trekker geleverd worden, waarbij ze in combinatie met een oplegger worden ingezet.

De efficiëntie en de waarde van deze voertuigen, de indeling van de cabine en de ergonomie van de instrumenten die aan boord te vinden zijn, de 13 rijassistentiesystemen zoals de afstandsregelaar met Stop & Go, de aan de gps gekoppelde snelheidsregelaar (PPC), de actieve remassistentie, de achteruitrijcamera... er zijn redenen genoeg om het leiderschap van deze voertuigen (30% marktaandeel), dat gestoeld is op de levensduur en de duurzaamheid van het merk met de ster, te staven. De gemene deler van deze trucks ligt in de functionaliteit, de robuustheid en de maximale rentabiliteit die ze in zich dragen.

Atego en Antos

De Atego, met zijn HTG van 6,5 tot 16 ton, is voorzien van lage opstaptreden. Hij schrikt niet terug voor zwaarder terrein zoals werven, waarop zijn integrale aandrijving en zijn manuele versnellingsbak hun kunnen tonen. De Antos, die ontwikkeld werd voor zware distributietaken (18/19 en 26 ton HTG), wordt eveneens als Loader en Volumer aangeboden.

Uitvoeringen die ideaal zijn voor het transport van respectievelijk zware en volumineuze goederen. Precies het soort lading dat vaak in de bouwsector vervoerd dient te worden. De Econic, die aangeboden wordt met twee, drie of vier assen en met een HTG tot 32 ton, heeft als sterkste troef zijn lage instaphoogte en zijn uitstekende zichtbaarheid.

U ziet het, Mercedes-Benz biedt een oplossing op maat voor ieder soort activiteit. Ook voor de bouw, waar de Atego met een platte opbouw, een drieweegskipper of een multikipper uitgespeeld kan worden.

Atego

De hertekende korte cabine en de 180 mm verlengde korte cabine spreken aan door de combinatie van hun compacte uitwendige afmetingen en een genereuze inwendige ruimte. Om te beantwoorden aan de stijgende eisen op het vlak van motorvermogen, kan de Atego eveneens uitgerust worden met een inschakelbare of permanente integrale aandrijving, die een gewichtswinst en brandstofbesparingen mogelijk maken, dankzij een nieuwe tussenbak.

Een andere niet te versmaden troef zijn de beschermingsstructuren voor de koplampen, die tegen meerprijs leverbaar zijn en die slijtage door rondvliegende stenen tegengaan. De winnende drievuldigheid van de Atego bestaat uit moduleerbaarheid, efficiëntie en spaarzaamheid en gaat gepaard met verlengde onderhoudsintervallen, die de exploitatiekosten verlagen. - BM

OVERHEIDSOPDRACHTEN
Alle overheidsopdrachten

Meest aanbevolen artikels

De impact van de COVID-19 pandemie op werken

De impact van de COVID-19 pandemie op werken

De coronacrisis verstoort de werking van ondernemingen op een ongeziene schaal, ook in de bouw. Dit artikel probeert de pertinente vragen van bouwondernemingen hierover te beantwoorden. Ondanks de pandemie valt de markt met overheidsopdrachten[…]

Masterplan gezocht voor centrum Boortmeerbeek

Masterplan gezocht voor centrum Boortmeerbeek

Brugge start vooronderzoek voor restauratie Magdalenagasthuis

Brugge start vooronderzoek voor restauratie Magdalenagasthuis

Memorandum voor geleidelijke heropstart bouwwerven

Memorandum voor geleidelijke heropstart bouwwerven