
De ruime en ergonomische cabine biedt een uitstekend zicht op de werkplek. De operator heeft door een dakvenster, beschermd door een traliewerk, een onbelemmerd zicht naar boven. Ook de basis van de hijsinstallatie is voorzien van een traliewerk om de machine en de cabine te beschermen. De traploze hydrostatische aandrijving werkt erg efficiënt en zuinig. Zo'n transmissie spaart ook de remmen en vermindert bandenslijtage en is bovendien lichter dan een traditionele transmissie. De zescilinder Liebherr-dieselmotor ontwikkelt een vermogen van 230 kW/313 pk en is in de lengte ingebouwd achter de cabine. De L580 is erg stabiel, eenvoudig en onderhoudsvriendelijk met goed bereikbare componenten. De grijper, een eigen Liebherr-ontwikkeling, is veel goedkoper in onderhoud en lekkagevrij.
De eerste machine is intussen al aan het werk. Ze is voorzien van een 3,2 m³ grijper met extra klemmen, heeft een maximale hijshoogte van 5,6 m en heeft op die hoogte een vlucht van 2.675 mm. De tweede machine wordt de komende weken geleverd. - JL