Volg Bouwkroniek

Abonneer u
Aanmelden

Volg Bouwkroniek Bouwkroniek

Optie voor toekomstig tramtraject

Het masterplan van de Hertogensite houdt rekening met de mogelijkheid dat op langere termijn een hoogwaardige verbinding voor openbaar vervoer in een vrije bedding doorheen de Leuvense benedenstad zou kunnen rijden.

Dat kan gebeuren met een bus of tram, al is het lang niet zeker dat die laatste er ooit komt. De laatste Leuvense tramlijn werd in 1962 opgeheven.

Het plan houdt plaats vrij voor een traject dat loopt vanaf de Biezenstraat, dwars over de Hertogensite, over een nog aan te leggen brug over de Dijle tot aan de Aa en van daaruit richting Brusselsestraat. Dit traject zorgt voor zo weinig mogelijk conflicten tussen het openbaar vervoer en de fietsers op de site.

OVERHEIDSOPDRACHTEN
Alle overheidsopdrachten

Meest aanbevolen artikels

195 rioleringsprojecten worden versneld gestart

195 rioleringsprojecten worden versneld gestart

Vlaanderen maakt 121 miljoen euro vrij om 195 lokale rioleringsprojecten versneld uit te voeren. Deze projecten vertegenwoordigen samen een totale kostprijs van 286 miljoen euro, of een rioleringskost van 162 miljoen euro. Vlaanderen draagt 75[…]

Nieuwe fietssnelweg verbindt Leuven met Brussel

Nieuwe fietssnelweg verbindt Leuven met Brussel

Milieueffectennrapport over spitsstroken Lummen-Hasselt klaar

Milieueffectennrapport over spitsstroken Lummen-Hasselt klaar

Vergunning voor verbinding Jules de Trooz in Brussel

Vergunning voor verbinding Jules de Trooz in Brussel

Meer artikels