Volg Bouwkroniek

Abonneer u
Aanmelden

Volg Bouwkroniek Bouwkroniek

Nieuwe Hyundai HX220AL-graafmachine verbruikt nog minder

Gerelateerde onderwerpen :

, ,
Nieuwe Hyundai HX220AL-graafmachine verbruikt nog minder

© Hyundai CEE.

Hyundai Construction Equipment Europe (HCEE) introduceert de nieuwe HX220AL. De machines voldoet aan de Stage V-uitstootnorm, presenteert Hyundai de nieuwe A-serie. Met zijn aantrekkelijke nieuwe technologieën, het betere brandstofrendement, de geavanceerde bedieningen en de uitgebreide ondersteuning voor een maximale inzetbaarheid, is deze nieuwe 22-tons rupsbandgraafmachine volgens Hyundai een ware game changer.

Met een nieuw motorplatform (Stage V), een nieuw regelsysteem voor de hydrauliekstroom, verbeterde bedieningselementen met 2D/3D-machinegeleiding, de nieuwe veiligheidsfuncties en een verbeterde inzetbaarheid en productiviteit zal deze 22-tons rupsbandgraafmachine zeker zijn sporen verdienen in de bouwmachinesector.
 
In de HX220AL worden een aantal van Hyundai's nieuwste technologieën toegepast, zoals EPFC en Auto Safety Lock. EPFC of Electric Positive Flow Control staat voor elektrische positieve stromingsregeling. EPFC zorgt voor een hoger brandstofrendement en een verbeterde bedienbaarheid, doordat deze een lagere vloeistofstroom mogelijk maakt tijdens graafwerk. Auto Safety Lock of automatische veiligheidsvergrendeling voorkomt het onbedoeld starten/gebruiken van de graafmachine en draagt zo bij aan een verbeterde veiligheid. Eco guidance of eco-assistent is een functie die een melding geeft op het instrumentenpaneel wanneer de machine inefficiënt wordt gebruikt. Doordat onaangepaste werkmethoden worden tegengegaan, kan zo een belangrijke
brandstofbesparing worden behaald. MG/MC of Machine Guidance/Machine Control geeft de bedrijfsstatus aan en bestuurt automatisch het gekoppelde werktuig om de machinist te ontlasten. De MG toont de positie van de punt van de lepel ten opzichte van
het voorgedefinieerde doeloppervlak. De MC regelt automatisch het egaliseren met de punt of het platte vlak van de lepel en is uitgerust met een automatische stopregeling: omhoog, omlaag, voorwaarts en cabinebescherming.

In alle nieuwe graafmachines uit de A-serie worden verschillende nieuwe functies opgenomen die zijn ontwikkeld en getest met als doel een verbeterde inzetbaarheid. Deze nieuwe functies rekenen af met de onnodige tijdsverspillingen door stilstand van de machine. ECD of Engine Connected Diagnostics (motordiagnose) ondersteunt de aftersalesmonteurs en dealers door het genereren van een diagnose (via e-mail, gsm, app of HiMate, het eigen telematicasysteem van HCE) van de prestaties van de motor. Dit leidt tot een betere bewaking van motorstoringscodes en zorgt ervoor dat de aftersalesmonteur met de juiste gereedschappen op de werklocatie
aankomt en de storing in één bezoek kan verhelpen. MCD of Machine Connected Diagnostics (machinediagnose) maakt het mogelijk
eenvoudiger verschillende gegevens over de prestaties van de machine te verzamelen en te analyseren die verband houden met foutmeldingen in HiMate. Dit resulteert in een verbeterde inzetbaarheid. FOTA of  Firmware Over The Air (draadloze firmware-update) maakt het mogelijk op afstand software-updates uit te voeren voor de machinebesturingseenheid (op afstand) wanneer een software-update beschikbaar is in HiMate. Zodra de machine wordt gestart, ontvangt de machinist een melding die haar/hem oproept de updates te installeren. Wanneer de machinist de installatie heeft afgerond, ontvangt de beheerder op het dealerbedrijf hiervan een bevestiging. HCE-DT is de offline diagnosetool van Hyundai Construction Equipment die informatie biedt voor het opsporen en verhelpen van storingen met HiMate-gebruikersverificatie. Maandelijkse rapportage maakt een verbeterd machineparkbeheer mogelijk door het versturen van maandelijkse e-mailrapportages, waarin een overzicht is opgenomen van het gebruik van de machine en een analyse van het brandstofverbruik.
 
Het uitlaatgasnabehandelsysteem van de Stage V-motoren (Cummins) van de A-serie is een alles-in-één-oplossing. Dit houdt in dat in de unieke uitlaatdemper zowel een dieseloxidatiekatalysator (DOC) en een DEF-injector (SCR) als een dieselroetfilter (DPF) zijn geïntegreerd. Opmerkelijk is dat het uitlaatgasrecirculatiesysteem (EGR) achterwege kon blijven omdat het ontbreken hiervan wordt gecompenseerd door de verbeteringen aan overige technieken. Het resultaat is een eenvoudige maar effectieve en milieuvriendelijke oplossing, die zorgt voor een toegenomen betrouwbaarheid en eenvoudig onderhoud en – niet te vergeten – een lager brandstofverbruik en lagere bedrijfskosten.
 
Technische specificaties HX220AL
• Motor: Cummins B6.7
• Effectief vermogen: 130 kW / 174 pk
• Bedrijfsgewicht: 22.100 kg
• Breedte machine / breedte rups: 2.990 mm / 600 mm
• Max. graafdiepte: 6.730 mm
• Max. graafbereik: 9.980 mm
• Draaistraal achterzijde: 2.890 mm
• Opbreekkracht lepel (ISO): 165 kN
• Graafkracht arm (ISO): 116,1 kN

OVERHEIDSOPDRACHTEN
Alle overheidsopdrachten

Meest aanbevolen artikels

Hilti automatiseert boren in plafonds

Hilti automatiseert boren in plafonds

Bij het plaatsen van leidingen voor elektriciteit en water moet er al eens in het plafond geboord worden. Een klusje waar niet elke installateur voor staat te springen, al zeker niet als er een heel reeks gaten moet geboord worden, omdat je[…]

30/10/2020 | MaterieelInnovatie
Belgische klanten kunnen elektrische Volvo-machines reserveren

Belgische klanten kunnen elektrische Volvo-machines reserveren

Vandenbussche test eerste mobiele stadsbatterij

Vandenbussche test eerste mobiele stadsbatterij

Aertssen Kranen en Michielsens stappen in joint venture AMI

Aertssen Kranen en Michielsens stappen in joint venture AMI

Meer artikels