Volg Bouwkroniek

Abonneer u
Aanmelden

Volg Bouwkroniek Bouwkroniek

Kempense Noord-Zuid-verbinding

Ook in het project 'Kempense Noord-Zuidverbinding' werd een nieuwe tunnel voor doorgaand verkeer geïntegreerd. Het project bestaat in feite uit twee deelprojecten: het doortrekken van de N19g tussen Kasterlee en Geel, en de heraanleg van het op- en afrittencomplex Geel-West. Parallel met de bestaande N19 tussen Kasterlee en Geel werd een nieuwe weg aangelegd voor het doorgaande verkeer, dat voornamelijk bestaat uit vrachtverkeer. Omdat deze nieuwe weg enkel daarvoor bedoeld is, sluiten de bestaande dwarswegen er niet op aan. Om oost-westverplaatsingen toch mogelijk te maken lopen een aantal van de bestaande dwarswegen via enkele kleinere tunnels onder de nieuwe N19g. Op het traject van de nieuwe N19g werd eveneens een tunnel voorzien onder het natuurgebied 'Hoge Mouw', om de impact van de nieuwe weg op de omgeving te minimaliseren. Deze grote tunnel van 500 m werd eveneens via de ‘cut & cover’ bouwmethode gerealiseerd. Voorts werd ook het op- en afrittencomplex Geel-West heraangelegd. - PDC

OVERHEIDSOPDRACHTEN
Alle overheidsopdrachten

Meest aanbevolen artikels

Sector zoekt oplossingen voor toekomst strategische metalen

Sector zoekt oplossingen voor toekomst strategische metalen

De KU Leuven heeft in opdracht van Eurometaux een studie gepubliceerd over welke grondstoffen nodig zijn om de klimaatdoelstellingen in 2050 te behalen. Elk metaal komt aan bod, van aluminium, kobalt tot de zeldzame aardmetalen. In de nasleep[…]

16/08/2022 |
Tweede kans voor woonproject Melkerij in Mol

Tweede kans voor woonproject Melkerij in Mol

Volgende fase voor Pomppark Zuid in Antwerpen

Volgende fase voor Pomppark Zuid in Antwerpen

Architecturale interventie op het domein Rubenskasteel in Elewijt

Architecturale interventie op het domein Rubenskasteel in Elewijt