Volg Bouwkroniek

Abonneer u
Aanmelden

Volg Bouwkroniek Bouwkroniek

Kempense Noord-Zuid-verbinding

Ook in het project 'Kempense Noord-Zuidverbinding' werd een nieuwe tunnel voor doorgaand verkeer geïntegreerd. Het project bestaat in feite uit twee deelprojecten: het doortrekken van de N19g tussen Kasterlee en Geel, en de heraanleg van het op- en afrittencomplex Geel-West. Parallel met de bestaande N19 tussen Kasterlee en Geel werd een nieuwe weg aangelegd voor het doorgaande verkeer, dat voornamelijk bestaat uit vrachtverkeer. Omdat deze nieuwe weg enkel daarvoor bedoeld is, sluiten de bestaande dwarswegen er niet op aan. Om oost-westverplaatsingen toch mogelijk te maken lopen een aantal van de bestaande dwarswegen via enkele kleinere tunnels onder de nieuwe N19g. Op het traject van de nieuwe N19g werd eveneens een tunnel voorzien onder het natuurgebied 'Hoge Mouw', om de impact van de nieuwe weg op de omgeving te minimaliseren. Deze grote tunnel van 500 m werd eveneens via de ‘cut & cover’ bouwmethode gerealiseerd. Voorts werd ook het op- en afrittencomplex Geel-West heraangelegd. - PDC

OVERHEIDSOPDRACHTEN
Alle overheidsopdrachten

Meest aanbevolen artikels

Vereenvoudiging Vlaamse beroepsprocedures goedgekeurd

Vereenvoudiging Vlaamse beroepsprocedures goedgekeurd

Om eender welke reden een beroep indienen tegen de omgevingsvergunning van je concurrent om jezelf een concurrentieel voordeel op te leveren, zal in de toekomst niet meer mogelijk zijn. Vlaams minister van Justitie Zuhal Demir is definitief[…]

Nieuwe prijsindex I-2021 bouwmaterialen

Nieuwe prijsindex I-2021 bouwmaterialen

15 miljoen € voor verbouwing Museum Het Valkenhof in Nijmegen

15 miljoen € voor verbouwing Museum Het Valkenhof in Nijmegen

Spoorvrachtcorridor tussen Noordzee en Baltische Zee houdt halt in Gent

Spoorvrachtcorridor tussen Noordzee en Baltische Zee houdt halt in Gent