Volg Bouwkroniek

Abonneer u
Aanmelden

Volg Bouwkroniek Bouwkroniek

Extra troeven voor Eco-brick

De Eco-brick van Wienerberger biedt voortaan nog meer esthetische troeven dankzij de introductie van verschillende nieuwe kleuren uit het aanbod gevelstenen van Terca en Desimpel. Daarnaast worden de voordelen van de Eco-brick nog groter als men deze extra smalle gevelsteen combineert met de nieuwe keramische binnenmuursteen Porotherm PLS Lambda.

De Eco-brick is lichter en 3,5 cm smaller dan een traditionele gevelsteen en neemt daardoor minder ruimte in. Daardoor beschikt de bouwheer over meer ruimte om te isoleren of meer woonruimte. De Eco-brick is niet alleen smaller, maar ook lichter. Daardoor is er minder energie nodig voor het transport. Bovendien wordt deze gevelsteen lokaal vervaardigd met plaatselijke grondstoffen. Daardoor is kiezen voor de Eco-brick ook een keuze voor een gezonder leefmilieu. Ook biedt de lichtere steen voor de aannemer een groter gebruiksgemak.

Maar kiezen voor de Eco-brick is voor alles kiezen voor een woning met een sterke uitstraling. Met de introductie van de nieuwe kleuren is een Eco-brick beschikbaar voor elke stijl en voor elk gewenst kleurenpallet.

De voordelen van de Eco-brick worden nog groter als de extra smalle gevelsteen gecombineerd wordt met de nieuwe keramische binnenmuursteen Porotherm PLS Lambda. Dankzij zijn lage lambda-waarde ('ui = 0,185 W/mK) scoort de Porotherm PLS Lambda immers uitstekend op thermisch vlak, waardoor het isolatiepakket minder dik moet zijn, zonder in te boeten aan draagkracht. De combinatie van de gevelsteen en de binnenmuursteen levert een wandopbouw op die zelfs tot 4,5 cm slanker is dan gebruikelijk, maar die wel dezelfde isolatiewaarde (U-waarde) kan voorleggen.

OVERHEIDSOPDRACHTEN
Alle overheidsopdrachten

Meest aanbevolen artikels

Bus- en fietstunnel van 1.500 ton op zijn plaats geschoven in Kortrijk

Bus- en fietstunnel van 1.500 ton op zijn plaats geschoven in Kortrijk

Jan De Nul heeft in opdracht van Wegen en Verkeer West-Vlaanderen een nieuwe fiets- en bustunnel in de Kortrijkse stationsbuurt op zijn plaats geschoven. De voorbije weken bouwde Jan De Nul deze tunnel van 35 m en 1.500 ton prefab naast de[…]

Vorsselmans als eerste gevelbouwer op derde trede van de Veiligheidsladder

Vorsselmans als eerste gevelbouwer op derde trede van de Veiligheidsladder

Zonnige Kempen renoveert gevel in Vinkenhof Berlaar

Zonnige Kempen renoveert gevel in Vinkenhof Berlaar

Voorontwerp Scheldekaaien Nieuw Zuid Antwerpen is klaar

Voorontwerp Scheldekaaien Nieuw Zuid Antwerpen is klaar