Volg Bouwkroniek

Abonneer u
Aanmelden

Volg Bouwkroniek Bouwkroniek

Elegante ruimte maatje XXL

Elegante ruimte maatje XXL

De jongste telg uit de Mercedes-Benz-stal en meteen de grootste in zijn gamma valt op omwille van zijn design en vanwege de diverse innovaties.

De V-Klasse biedt ruimte aan maximum acht inzittenden en is bijzonder functioneel in gebruik. De afwerking is verfijnd, hij rijdt comfortabel en ook de veiligheid staat op Mercedes-niveau... Deze grote V-Klasse is ideaal om op vrijdag grote objecten te laden op de riante laadvloer en er vervolgens met de ganse familie op uit te trekken.

Hij leent zich ook om mens en machine naar de bouwwerf te voeren; om voor een weekendje te gaan mountainbiken is hij zelfs als VIP-shuttle inzetbaar. Hij blijft elegant en polyvalent met een maximaal laadvolume van 4.600 liter! De constructeur voorziet twee afwerkingsniveaus, de V-Klasse en de V-Klasse Avantgarde. Er is een Sport-pack voor het koetswerk en een Design-pack voor binnenin. Hij wordt geleverd met twee wielbasissen en drie koetswerklengtes (4.895 tot 5.370 mm). Los daarvan zijn er talloze opties en personaliseringsmogelijkheden.

Op de prijslijst vinden we drie viercilindermotoren: de 200 Cdi met 136 pk, de 220 Cdi met 163 pk en de 250 Blue Tec, goed voor 190 pk. Ze zijn ook leverbaar met een 7-trapsautomaat.

In het segment van de eenvolumers is deze nieuwe V-afgeleide (vroeger Viano) opmerkelijk omwille van het verticaal opgestelde radiatorrooster met daarop de driedimensionele ster. De koplampen krijgen een eerder futuristisch uiterlijk en ze zijn zelfs leverbaar met volledige ledtechnologie. De pijlvormige motorkap mondt uit in de verchroomde rand rond de grille en de lichten. Op de flanken zien we twee strakke lijnen. De combinatie van concave en convexe oppervlakken loopt van de voorbumper erg vloeiend door naar de exemplaren achteraan. De lijn loopt naar achteren toe iets op zodat het geheel dynamischer oogt.

De nieuweling is 20 cm lager dan de Viano en maakt gebruik van een nieuw platform. In combinatie met de gestuurde demping gedraagt deze MPV zich als een personenwagen. De demping is comfortabel en het interieur is goed gedempt. Voorts kan je genieten van het 360° camerasysteem, een tiental rijhulpsystemen en de tweeledige achterklep.

Deze V-Klasse modeljaar 2015 is in zijn marktsegment bijzonder geslaagd omwille van de mix van efficiëntie, kwaliteitsvolle afwerking, veiligheid, stijl en comfort. De elektrisch bediende achterklep, de park assist en de erg krachtige geluidsinstallatie typeren deze aanpak. - GV/BM

OVERHEIDSOPDRACHTEN
Alle overheidsopdrachten

Meest aanbevolen artikels

Megaton/Structo Prefab Systems: kwaliteit speelt de hoofdrol

Megaton/Structo Prefab Systems: kwaliteit speelt de hoofdrol

Het bedrijf Megaton/Structo Prefab Systems (MPS) in Ninove is bekend voor het aanleveren van prefab-betonproducten van de Willy Naessens Group. Deze producten levert de onderneming aan derden in België, Luxemburg, Nederland en Frankrijk. De[…]

Duco presenteert nieuw ventilatiegamma

Duco presenteert nieuw ventilatiegamma

Elektrische auto's hebben 1,6% marktaandeel

Elektrische auto's hebben 1,6% marktaandeel

Tien nieuwbouwwoningen voor Kleine Landeigendom Het Volk

Tien nieuwbouwwoningen voor Kleine Landeigendom Het Volk