Volg Bouwkroniek

Abonneer u
Aanmelden

Volg Bouwkroniek Bouwkroniek

Eerste Scania in de vloot van Jtd Trans

Gerelateerde onderwerpen :

, ,
Eerste Scania in de vloot van Jtd Trans

(c) Scania Belgium

Jonathan Devooght Trans heeft een eerste Scania opgenomen in zijn vloot. De 500S werd uitgerust met een compressor om droge cement te blazen.
 

 

Jonathan Devooght staat sinds vijf jaar aan het hoofd van het gelijknamige transportbedrijf uit Wingene, een zaak die hij runt met zijn echtgenote Annelies Cornelis. Rijden doen ze met een vloot van zes vrachtwagens, veelal gecharterd door verschillende soorten bedrijven, van een betonbedrijf tot koeltransporten.
 
“Ik ben opgegroeid in de transportwereld. Het is een familietraditie die teruggaat tot mijn grootvader. Het idee om een Scania in onze vloot op te nemen kwam van één van mijn zes chauffeurs. In het verleden had hij nog met een Scania gereden, wat een heel goede ervaring is geweest. Uiteraard hebben ook andere elementen gespeeld, zoals prijs en verbruik, wat mij dan weer veel interesseert”, vertelt Jonathan Devooght.
 
“Zelf heb ik er nog niet mee gereden, maar mijn medewerker die er voortaan mee zal rijden wel natuurlijk”, vervolgt hij. “Ook mijn vader kreeg enkele jaren geleden een demonstratie bij Scania en kon er zelf ook de baan mee op. Beiden waren lovend over de ervaring. Het schakelen verloopt erg vlot, zeiden ze me. Net zoals de wegligging top is. Mijn chauffeur gaat er alvast prat op met deze 500S zuiniger te zullen kunnen rijden dan vandaag – ik geloof hem maar wat graag. De betrachting is toch zowat vijf jaar, goed voor naar schatting 500 tot 600.000 km, met deze 500S te rijden.”    
 
“Als bedrijf zijn wij nogal honkvast als het op merken aankomt. In het verleden maakte ik wel eens de oefening of een geleidelijke overstap niet wenselijk was. Steevast was de conclusie negatief. Maar deze keer ligt het om de redenen die ik zonet schetste anders. Ik heb ook de indruk dat Scania inzake motoren de voorbije jaren een aanzienlijke vooruitgang heeft geboekt.”
 
“Het contact met de dealer is van in het begin meegevallen”, beklemtoont Devooght. “Via de website van Scania maakte ik aanvankelijk een simulatie, waarna het minder dan twee dagen duurde voor de dealer uit Torhout me opbelde. Informatief en zonder enige druk uit te oefenen. Na een tweetal maanden, een periode waarbinnen al mijn vragen keurig beantwoord werden, hebben we een akkoord bereikt.”
 
Jonathan Devooght koos ervoor om aan de aankoop ook een onderhoudscontract te koppelen. “Een doordachte beslissing”, stelt hij. “Een nieuw merk is altijd een ontdekking. De opgebouwde ervaring met het andere merk waar we al geruime tijd mee rijden, stelt me in staat kleine herstellingen zelf te doen. Maar met Scania begint het leerproces nu pas.”

Jonathan Devooght neemt de eerste Scania 500S in gebruik: “Mijn chauffeur gaat er alvast prat op met deze 500S zuiniger te zullen kunnen rijden.”

 

OVERHEIDSOPDRACHTEN
Alle overheidsopdrachten

Meest aanbevolen artikels

Binnenvaart in Vlaanderen ziet containertrafiek stijgen

Binnenvaart in Vlaanderen ziet containertrafiek stijgen

De binnenvaart op de Vlaamse waterwegen kan ondanks de viruscrisis mooie jaarcijfers presenteren voor 2020. Vorig jaar werden ruim 69 miljoen ton goederen vervoerd over de Vlaamse waterwegen. Dat is slechts een kleine daling met 1,65% vergeleken[…]

20/01/2021 | TransportLydia Peeters
Eerste vijfassige Actros SLT ter wereld rijdt in België

Eerste vijfassige Actros SLT ter wereld rijdt in België

Eerste Belgische elektrische bus van MAN is voor Hansea

Eerste Belgische elektrische bus van MAN is voor Hansea

De Lijn wacht met autonoom vervoer

De Lijn wacht met autonoom vervoer

Meer artikels