
De Mineral Wool Association Benelux (MWA), die vijf producenten van minerale isolatie in België en Nederland verenigt, lanceerde begin dit jaar voor het eerste een gezamenlijke campagne om de troeven van hun producten (glaswol, rotswol en cellenglas) in de verf te zetten. Minerale isolatie heeft volgens de MWA een langere levensduur dan de gemiddelde levensverwachting van een woning én biedt een unieke combinatie van uitstekende thermische, akoestische, ecologische en brandwerende eigenschappen.
Minerale isolatie beantwoordt met haar vele kwaliteiten aan onze basisbehoeften: zekerheid, veiligheid, comfort en milieuvriendelijkheid. Vandaar de keuze voor een groen hart als eyecatcher van de campagne.
Duurzaam en comfortabel
Minerale isolatie behoudt haar kwaliteiten gedurende minstens 75 jaar. Het marktaanbod omvat een efficiënte oplossing voor elke toepassing, van kelder tot dak, van voor- tot achtergevel, van vloer tot zoldering. Minerale isolatie betekent bovendien zoveel meer dan alleen maar thermisch comfort. Ze beschermt ook tegen storende geluidshinder. Daardoor is het extra aangenaam wonen en leven in huis. En gezond, want het materiaal neemt geen vocht op.
Mens- en milieuvriendelijk
Op milieugebied scoort minerale isolatie net zo goed als bio-ecologische isolatie. Er wordt gebruik gemaakt van recyclagemateriaal als grondstof, aangevuld met overvloedig beschikbare natuurlijke grondstoffen, zoals zand en basalt.
De producten kunnen bovendien zelf ook gerecycleerd worden. Het materiaal is onbrandbaar, beperkt branduitbreiding, veroorzaakt nauwelijks of geen rook en maakt geen toxische gassen vrij bij brand.
'Ongeziene' kwaliteiten
Hoewel minerale isolatie vaak verborgen zit achter een bekleding, voelt men de kwaliteiten meteen aan. Dat is precies wat de MWA met deze campagne wil aantonen.
Meer informatie over de materialen vind je op www.mineraleisolatie.be.