Volg Bouwkroniek

Abonneer u
Aanmelden

Volg Bouwkroniek Bouwkroniek

De Bouwroute zet lokaal vakmanschap centraal

Gerelateerde onderwerpen :

,
De Bouwroute zet lokaal vakmanschap centraal

© Phovoir

Bouwunie organiseert in samenwerking met Unizo en Nelectra voor de twee keer de ‘Bouwroute’, een opendeurweekend voor bouwbedrijven over gans Vlaanderen. Tijdens het weekend van 12 en 13 maart openen bouwbedrijven de deuren voor potentiële klanten, hun buren en collega's.
Bedrijven tonen hun activiteiten, producten en diensten en bieden tal van demo's, recepties, onthullingen en expo's aan. “Met de Bouwroute bundelen we onze krachten met een absolute focus op lokaal vakmanschap”, zegt Jean-Pierre Waeytens, gedelegeerd bestuurder van Bouwunie.

Tijdens de eerste Vlaamse editie van de Bouwroute namen vorig jaar meer dan 260 bouwbedrijven deel, goed voor ruim 6.000 bezoekers. “De reacties van de deelnemende bedrijven én de bezoekers waren quasi unaniem positief. Dit jaar willen we nog beter doen. We willen met dit algemene opendeurweekend de grootste bouwbeurs van Vlaanderen zijn. Door lokaal ondernemerschap centraal te zetten, brengen we potentiële klanten in contact met de vakman om de hoek”, aldus Waeytens.

Ook wie zelf geen toonzaal of atelier heeft kan deelnemen door bezoekers te ontvangen op  projecten, bouwwerven of in een kijkwoning.  Wie zelf geen klanten kan ontvangen kan tijdelijk onderdak krijgen bij een collega in de buurt. Ook tijdens de vorige editie sloegen bouwondernemers op die manier succesvol de handen in elkaar.

Alle deelnemende bouwbedrijven krijgen uitgebreide informatie om rekening te houden met de geldende coronamaatregelen. Bedrijven bepalen zelf hoe ze werken. Voor wie wenst is een afsprakenmodule ter beschikking, maar uiteraard zijn ook vrije bezoeken mogelijk.

Het inplannen via www.bouwroute.be verloopt heel praktisch. Wie bijvoorbeeld op zoek is naar een nieuwe keuken, de badkamer wil renoveren of het dak isoleren kan in de eigen provincie of regio op zoek naar de professional vlakbij. Nieuw is dat dit jaar ook de optie voor digitale afspraken wordt voorzien.

Een groot voordeel voor de deelnemende bouwbedrijven is dat ze worden meegenomen in een ruime communicatiecampagne via print- en audiovisuele media. Voor de deelnemers is promomateriaal beschikbaar en wie wil krijgt marketing- en communicatietips.
 
“Wij nemen met Bouwunie de organisatie en algemene communicatie voor onze rekening. Daardoor zullen heel wat particulieren en professionele klanten getriggerd worden om de lokale bouwbedrijven te ontmoeten. Om de deelnemende bedrijven individueel te begeleiden zorgen we voor online videomateriaal met tips over optimaal (online) adverteren, checklists om de opendeurdag te organiseren en een telefonisch contact voor alle vragen”, besluit Jean-Pierre Waeytens.
Bouwbedrijven kunnen zich inschrijven via https://www.bouwroute.be/bedrijven

 

OVERHEIDSOPDRACHTEN
Alle overheidsopdrachten

Meest aanbevolen artikels

NAV toont knapste realisaties op Renovatiedag

NAV toont knapste realisaties op Renovatiedag

Netwerk Architecten Vlaanderen (NAV) organiseert op zondag 15 mei de jaarlijkse Renovatiedag in Vlaanderen en Nederlandstalig Brussel. Op dezelfde dag is er ook een Franstalige editie, georganiseerd door Advanced Fair. Wie verbouwplannen heeft,[…]

Zondag 15 mei iedereen welkom op Open Wervendag

Zondag 15 mei iedereen welkom op Open Wervendag

Elektrobedrijven teleurgesteld in federaal energieakkoord

Elektrobedrijven teleurgesteld in federaal energieakkoord

Nooit geziene onrust op de bouwmaterialenmarkt

Nooit geziene onrust op de bouwmaterialenmarkt

Meer artikels