Volg Bouwkroniek

Abonneer u
Aanmelden

Volg Bouwkroniek Bouwkroniek

Correct Services is verhuisd

Gerelateerde onderwerpen :

Correct Services is verhuisd

De onafhankelijke materieel-dienstverlener Correct Services is zopas verhuisd. De werkplaats en de kantoren gingen van Wondelgem (Gent) naar iets verderop aan de Baron Van Loo Laan in Evergem. De onderneming zit er ruimer en is zo klaar voor de toekomst.

Correct Services startte vijf jaar geleden in Wondelgem als merk-onafhankelijk servicepunt voor (vooral) hoogwerkers en heftrucks. De vraag naar oplossingen voor herstellingen en onderhoud was meteen zo groot dat het jonge trio ondernemers al snel begonnen uit te kijken naar een groter pand. Dat vonden ze in de Gentse havenzone, aan de Baron Van Loo Laan in Evergem. Daar zitten ze overigens in het gezelschap van twee grote spelers in zwaar materieel: Liebherr-dealer SOMTP en materieelverhuurder De Rycke Verhuur.

Comfortabeler

De nieuwe site omvat een totale oppervlakte van 3.000 m². Daarvan wordt 1.100 m² ingenomen door de werkplaats en 300 m² voor kantoren. “De nieuwe site laat ons in de eerste plaats toe zelf comfortabeler te werken aan de machines. Daarnaast kunnen we nu al eens externe bedrijven (fabrikanten of verhuurders) ontvangen voor een specifieke technische opleiding of bij de introductie van een nieuwe generatie machines”, vertelt Mario Poppe. Hij startte Correct Services samen met Peter Vispoel en Manu Backx. De nieuwbouw van hun bedrijf werd opgetrokken door Boelens-De Smet uit Evergem naar de plannen van architect Stefaan De Beule, ook al uit Evergem. De vroegere locatie in Wondelgem wordt aangehouden, als opslagruimte voor tweedehandsvoertuigen die te koop worden aangeboden.

“We hadden die extra ruimte van de nieuwbouw nodig. Vijf jaar geleden zijn we met drie mensen gestart, terwijl we vandaag al met zeventien zijn, als we onszelf (de oprichters) en het administratieve personeel meerekenen. Daarnaast doen we bijna doorlopend een beroep op vijf freelance-techniekers. Onze technici werken behalve in onze eigen werkplaats vaak ook op verplaatsing, bij een aannemer of andere eindklant, of bij een materieelverhuurder. Eindgebruikers, materieelverhuurders en fabrikanten vormen samen ons klantenbestand, met de verhuurders als grootste volume”, weet Peter Vispoel. “Wij doen het onderhoud en de herstellingen aan heftrucks, hoogwerkers, schaarliften, magazijntrucks en pick & carry-kranen van alle merken. Er is weinig wat we niet aankunnen. Revisies van masten, cilinders (op de masten) en motoren vormen geen uitzondering meer”, meldt Manu Backx.

Trends

Er zijn volgens de zaakvoerders van Correct Services twee nieuwe tendensen in de markt. “Een eerste is de vraag naar totaalrevisies van grote machines. Daarbij wordt een machine na een gebruik van acht of tien jaar volledig doorgelicht, op basis van de geschiedenis van die machine en de ervaringen van de klant. De mast of giek van een machine kunnen wij helemaal in eigen huis demonteren en bekijken, net als de cilinders op de giek of de motor. Alle cruciale onderdelen kunnen preventief worden vervangen, zodat de gebruiker met een zo goed als nieuwe machine aan de slag kan voor opnieuw vijf jaar of langer. Zelfs het herspuiten van onderdelen of een volledige machine, het verwijderen van een epoxynevel of  het vervangen van een draaikrans kan tot het pakket van zo’n totaalrevisie behoren. Op zich is een totaalrevisie een flinke investering, maar afgezet tegenover de kostprijs en tegenwoordig vaak lange leveringstermijn van een nieuwe machine is een totaalrevisie vaak de betere optie”, stelt Manu Backx.

Verhuur

“Een tweede tendens die wij zien is dat steeds meer machinemerken verdeeld (verkocht) worden door machineverhuurders. Die verhuurders willen daarbij een zo breed mogelijk gamma aanbieden, dat dan breder gaat dan de merken die ze zelf vertegenwoordigen. Dat levert soms ‘belangenconflicten’ op bij de fabrieksgarantie, in die zin dat een verhuurder voor het herstellen van een machine onder garantie bij zijn concurrent zou moeten langsgaan. Daar staan ze niet altijd voor te springen en dan bieden wij als onafhankelijk servicepartner een uitweg waar alle partijen zich goed bij voelen”, zegt Mario Poppe.

Batterij-elektrisch

De omslag naar machines op accu’s vormt geen bedreiging voor het businessmodel van Correct Services. “Het klopt dat een elektrische heftruck of schaarlift minder onderhoud nodig heeft dan eenzelfde machine op diesel. Maar ook bij elektrisch aangedreven materieel moet je nog steeds de smeerpunten van de bewegende delen in orde hebben, de juiste verhoudingen hebben in de hydraulica en pneumatica, mag er geen storing zitten in de elektrische kabels, … Er sneuvelt bij zo’n machine al net zo goed eens een ruit van de cabine. Anderzijds, het overbelasten van een elektromotor heeft een grotere impact op de herstelling dan wanneer hetzelfde gebeurt bij een diesel. Een machine is dus meer dan de krachtbron waarmee ze werkt. Bovendien zijn er inzake bouw- en ander materieel nog steeds taken die je inzake vermogen, beweging en werktijd niet haalt met een elektromotor. Wij verwachten daarom dat we nog wel een hele tijd mechanici nodig zullen hebben die aan een diesel- of gasmotor kunnen werken”, meent Manu Backx.

Aanbod

Correct Services kan met alle merken materieel aan de slag, maar is voorts de officiële servicepartner voor België van Genie (hoogwerkers en schaarliften), Niftylift (hoogwerkers), Easylift (spinhoogwerkers), Skyjack (hoogwerkers en verreikers), Ruthmann (hoogwerkers op vrachtwagens) en Palazzani (spinhoogwerkers). De onderneming uit Evergem staat ook nog in voor de verkoop en het onderhoud van de merken Ormig (pick & carry) in België en Nederland, Mobilev (pick & carry, kleinere machines dan Ormig) in België, Custers (hoogwerkers) in België en Cesab (heftrucks) in Oost-Vlaanderen.

 
 

AANBESTEDINGEN
Alle aanbestedingen

Meest aanbevolen artikels

Metso perfectioneert zijn mobiele kegelbrekers

Metso perfectioneert zijn mobiele kegelbrekers

De Lokotrack LT200HP en LT200HPS-breekinstallaties zijn ontworpen voor secundaire en tertiaire breektoepassingen van granulaten die bestemd zijn voor wegenbouw, ballast voor spoorwegen en asfalt- en betonrecycling. De nieuwe LT200HP verbruikt[…]

14/02/2019 |
De Bruycker-Kemp verkoopt eerste Kobelco SK550DLC-10 Demolition in Europa

De Bruycker-Kemp verkoopt eerste Kobelco SK550DLC-10 Demolition in Europa

Ford maakt Ranger krachtiger en zuiniger

Video

Ford maakt Ranger krachtiger en zuiniger

Cebeko maakt dieselmachines elektrisch

Cebeko maakt dieselmachines elektrisch

Meer artikels