Volg Bouwkroniek

Abonneer u
Aanmelden

Volg Bouwkroniek Bouwkroniek

Cargo-LIFT: een krachtig, betrouwbaar en veelzijdig haakarmsysteem

Gerelateerde onderwerpen :

,
Cargo-LIFT: een krachtig, betrouwbaar en veelzijdig haakarmsysteem

Terwijl het vervoer vaak wordt beschouwd als een obstakel voor de productiviteit, is het voor de JOSKIN Groep een dagelijkse bron van inspiratie. In de loop der jaren heeft het merk hier een specialiteit van gemaakt en een compleet gamma van voertuigen ontwikkeld dat rentabiliteit, veiligheid en comfort combineert. Het Cargo-LIFT haakarmsysteem is hiervan een perfect voorbeeld.

Het verplaatsen van containers, werktuigen of materialen is een onvermijdelijk onderdeel van elke werf en vereist het gebruik van geschikt materieel. Op een steeds duurdere en beperktere markt is het voor loonwerkers van belang de meest rendabele keuzes te maken door te streven naar een maximale veelzijdigheid.
Het Cargo-LIFT haakarmsysteem werd ontworpen met dit in gedachten. Het is bedoeld voor gebruikers die op zoek zijn naar een betaalbare, professionele oplossing om hun productiviteit op de weg en in het veld te maximaliseren. Het voertuig is gebaseerd op een perfecte combinatie van een robuuste hefhaak en een snel landbouwonderstel. De totale integratie van deze twee elementen maakt een veel lagere laadhoogte mogelijk dan een vrachtwagen en biedt dus meer stabiliteit en meer vermogen voor minder inspanning.
Om zich aan de verschillende behoeften te kunnen aanpassen, zijn verschillende Cargo-LIFT modellen beschikbaar: dubbel- of drieassig met een optrekkracht van 8 tot 30 ton. Ze zijn bij uitstek geschikt voor containers of werktuigen van 3 tot 7,45 m.

100% geoptimaliseerd compact design

Ongeacht het model is een Cargo-LIFT compact, robuust en goedgekeurd in heel Europa. Hij is uitgerust met een telescopische arm aan de voorzijde (behalve op het model 8 ton: knikhaak) met een vastgeboute haak uit niet-vervormbaar staal, om zo een grotere kantelhoek te bereiken en daardoor een groter aantal containers van verschillende lengtes te kunnen laden. De containers worden vergrendeld door middel van krachtige hydraulische haken, die van binnen naar buiten werken.
De Cargo-LIFT is perfect voor zowel op de weg als in het veld. Hij heeft een zeer smalle ‘pijlvormige’ dissel, die grote stuurhoeken en een uitzonderlijke wendbaarheid biedt. De dissel is uitgerust met een hydropneumatische vering (optioneel op modellen 8, 12 en 14 ton), die niet alleen veel flexibiliteit biedt, maar het ook mogelijk maakt de helling van het chassis te variëren om de optrekkracht te vergroten. Daartoe zijn alle modellen vanaf 18 ton standaard uitgerust met een hulpcilinder voor het kippen, om het laden van containers te vergemakkelijken en te versnellen voor een maximale productiviteit.
Het Cargo-LIFT is zeer gebruiksvriendelijk en heeft een bediening met directe aansluiting op de trekker (3xDW) op modellen tot 14 ton en een volledige elektrohydraulische bediening met een kastje in de cabine vanaf het 18 tons model. Bovendien is elke machine uitgerust met een hydraulische beveiliging op elke haakbeweging, om eventuele bedieningsfouten te voorkomen.

Het ideale werktuig voor de zwaarste werkzaamheden

Om aan de meest veeleisende omstandigheden te voldoen gaat JOSKIN nog een stap verder met zijn drieassige modellen (22 en 30 ton). Ze zijn standaard uitgerust met een hydraulische asvering, een dubbele gedwongen besturing (eerste en laatste as) en een volledige Load Sensing elektrohydraulische bediening van het systeem. Het T30-model onderscheidt zich ook door zijn smalle chassis met 600 mm wielen, waardoor de in sommige activiteitsgebieden vereiste limiet van 2,55 m niet wordt overschreden. Dit model heeft ook een hydraulische installatie met een industriële pomp om de zwaarste werkzaamheden aan te kunnen.

Als klap op de vuurpijl, en zoals altijd bij JOSKIN, kan elk model worden gemoduleerd met meerdere opties, zodat iedereen zijn machine kan configureren volgens zijn behoeften!

Meer info: klik hier  

OVERHEIDSOPDRACHTEN
Alle overheidsopdrachten

Meest aanbevolen artikels

Cebeko verhuist naar nieuwbouw

Cebeko verhuist naar nieuwbouw

De Torhoutse materieelverdeler Cebeko verhuist in het voorjaar van 2023 naar een nieuwbouw op de Roeselaarseweg. De bouw start in 2022. Cebeko is gegroeid van een klein familiebedrijfje tot een uit de kluiten gewassen kmo. De jongste jaren is[…]

23/09/2021 | MaterieelVerhuur
Doosan en Interparts winnen twee awards op Matexpo

Doosan en Interparts winnen twee awards op Matexpo

Huurland neemt Global Rent over

Huurland neemt Global Rent over

Van Haut: Bezoek stand A09 + 229 op Matexpo

Van Haut: Bezoek stand A09 + 229 op Matexpo

Meer artikels