Volg Bouwkroniek

Abonneer u
Aanmelden

Volg Bouwkroniek Bouwkroniek

Bvba Vanryckeghem vernieuwt volledige wagenpark

Gerelateerde onderwerpen :

, ,
Bvba Vanryckeghem vernieuwt volledige wagenpark

Bvba Vanryckeghem uit Poperinge vernieuwde vorige zomer met de aanschaf van twee Vito’s 114 CDI en één Sprinter 311 CDI, die voor service-activiteiten worden ingezet, zijn volledige bestelwagenpark. De belangrijkste investering kwam er echter in de nazomer met de komst van een nieuwe Antos 2642 en een Actros 1848.

Zaakvoerder Guy Vanryckeghem is een Mercedes-Benz-aanhanger in hart en nieren. Zo heeft hij niet alleen twee Mercedes MB-Trac-tractoren in zijn garage staan en rijdt hij met een tweedeurs G-Klasse uit 2012, maar daarnaast kiest hij al sinds de oprichting van zijn bedrijf, gespecialiseerd in de verkoop, verhuur en service van verreikers, voor het merk met de ster. “Mercedes-Benz bouwt gewoon betrouwbare producten en is ook nog eens toonaangevend als het op technologie aankomt. Bovendien mag het merk met iedere concurrent wedijveren inzake verbruik zonder dat het ook maar één moment hoeft te blozen”, stelt Guy Vanryckeghem.

Merlo

Bvba Vanryckeghem kende sinds de start in 2001 een opvallende groei. Van een klein bedrijfje in het West-Vlaamse grensdorpje Watou evolueerde het bedrijf naar een officiële vertegenwoordiging voor Merlo-verreikers voor de streek rond Ieper, Poperinge en Veurne. Daarnaast is het bedrijf ook actief aan de andere kant van de grens, waar het actieterrein zich uitspreidt tot Rijsel en Duinkerke. “Ten minste voor wat de verkoop betreft, want als het op service aankomt, volgen wij onze klanten tot op hun bouwwerven en die kunnen wel eens 500 km verder liggen”, verduidelijkt Guy Vanryckeghem. Het gamma producten is in de afgelopen 18 jaar steeds gegroeid en de machines van Merlo worden ook steeds groter en zwaarder. De onderneming biedt materieel aan in verkoop en verhuur. Behalve de Merlo-machines zijn er nog de hoogwerkers van Aichi, de kranen van Yanmar en de veelzijdige machines van GirafTrack.



“Ons wagenpark is gewoon meegegroeid”, zegt Guy Vanryckeghem, die zich nog levendig herinnert hoe hij na zijn start met een bestelwagen in 2003 zijn eerste Atego bestelde bij Group Vereenooghe. “Commercieel verantwoordelijke Tony Deneckere voorspelde toen al dat deze truck heel gauw te licht zou blijken en hij kreeg gelijk, zodat ik anderhalf jaar later alweer in de showroom stond om mijn eerste Actros te bestellen. En vandaag staan we alweer een stap verder met de komst van onze eerste Actros-trekker. Gewoon omdat we nu met een dieplader verreikers met een eigen gewicht van 25 ton kunnen vervoeren. De Antos vervangt van zijn kant onze vorige Actros en is voorzien van een rvs-opbouw om verreikers te vervoeren die wij in eigen werkplaats in samenwerking met Made in Inox hebben ontworpen”, aldus nog Guy Vanryckeghem.

De verreikerspecialist uit Poperinge kiest er bewust voor zijn voertuigen altijd maagdelijk wit te houden. “Zo blijven ze er piekfijn uitzien en moeten achteraf ook nooit vervelende stickerresten verwijderd worden, wanneer ik ze doorverkoop. Ik heb trouwens nog nooit een truck moeten inruilen bij Groep Vereenooghe. Ondernemers uit de streek weten dat ik een voorzichtige chauffeur ben, die zijn trucks bovendien ook nog eens uitstekend onderhoudt. Daardoor krijg ik vaak al een paar jaar tevoren de vraag of ze mijn truck niet mogen overnemen, wanneer die aan het einde van zijn loopbaan in ons bedrijf toe is”, vertelt Guy Vanryckeghem.



Hij verkoopt zijn voertuigen doorgaans na vijf jaar. Dan zijn ze nog heel goed in orde en op die manier blijft Vanryckeghem er zeker van dat zijn voertuigen altijd met de meest recente technologie op pad kunnen én dat hij een aantrekkelijke overnameprijs voor zijn oude vrachtwagen krijgt. “Op die manier bouw je ook zekerheid in. Op het vlak van veiligheid en betrouwbaarheid. Het mooiste bewijs is trouwens dat ik, sinds ik in 2003 voor mijn eerste Mercedes-Benz truck koos, nog nooit pannes of stilstand heb gehad. Het is dan ook geen wonder dat ik ook nu weer opnieuw voor het merk met de ster heb gekozen”, besluit Guy Vanryckeghem.

OVERHEIDSOPDRACHTEN
Alle overheidsopdrachten

Meest aanbevolen artikels

Infrabel vraagt vergunning voor spoorproject in Ekeren

Infrabel vraagt vergunning voor spoorproject in Ekeren

Infrastructuurbeheerder Infrabel zal bij het Vlaamse gewest een omgevingsaanvraag indienen om ter hoogte van het gebied Oude Landen in Ekeren de spoorcapaciteit te verhogen en de doorstroming van goederentreinen te verbeteren. Die extra[…]

Group De Cloedt pioniert met onbemand varen

Group De Cloedt pioniert met onbemand varen

Grondige update voor Nissan NV300 en NV400

Grondige update voor Nissan NV300 en NV400

Nooteboom introduceert zijn Longrunner

Nooteboom introduceert zijn Longrunner

Meer artikels