Volg Bouwkroniek

Abonneer u
Aanmelden

Volg Bouwkroniek Bouwkroniek

Bouw twee keer slachtoffer van kilometerheffing

'De kilometerheffing treft de bouwsector twee keer. Bouwbedrijven betalen voor hun eigen vrachtwagens en moeten ook meer betalen voor alle aangeleverde bouwmaterialen en producten omdat de leveranciers hun extra kost door de kilometerheffing uiteraard ook aanrekenen. Door de druk op de marges en het feit dat de Vlaamse bouwbedrijven het al zeer moeilijk hebben, zal er niets anders op zitten dan de kostenverhoging zoveel mogelijk door te rekenen aan de klanten. Bouwen en verbouwen riskeert dus weer maar eens wat duurder te worden', klaagt Bouwunie.

De beroepsorganisatie heeft haar leden-bouwondernemers uitgebreid geïnformeerd over de kilometerheffing. De meeste vragen en problemen die nu nog opduiken, hebben te maken met de On Board Unit (OBU). Hoewel de meeste vrachtwagens al over zo'n toestel beschikken, is het voor een aantal bouwbedrijven blijkbaar een echte calvarietocht om een niet-werkende OBU toch aan de praat te krijgen. Bouwunie raadt haar leden dan ook aan om niet-werkende OBU's terug te sturen en nieuwe te bestellen.

OVERHEIDSOPDRACHTEN
Alle overheidsopdrachten

Meest aanbevolen artikels

Brussel lanceert projectoproep rond gender en stedenbouw

Brussel lanceert projectoproep rond gender en stedenbouw

De stad Brussel lanceert een open projectoproep gericht op initiatieven die inzetten op gender en stedenbouw. Ze maakt hiervoor 80.000 euro vrij. Volgens het Brusselse stadsbestuur is de publieke ruimte van en voor iedereen, maar wordt deze in[…]

Gent opent fiets- en voetgangersonderdoorgang aan Coupure

Gent opent fiets- en voetgangersonderdoorgang aan Coupure

De Lijn werkt aan drie stelplaatsen voor elektrische bussen

De Lijn werkt aan drie stelplaatsen voor elektrische bussen

Voorlopig nog geen vergunning voor gascentrale Vilvoorde

Voorlopig nog geen vergunning voor gascentrale Vilvoorde